.توجه: این رویداد خاتمه یافته است و اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

رویداد نوآوری پرش

رویداد نوآوری پرش

1-معرفی رويداد نوآوری
رویداد چالش نوآوری انرژی های تجدید پذیر و پاک یک رویداد مسئله محور است که بر اساس مسائل و درک عمیق موجود در فرصت های انرژی ایران و منطقه طراحی شده است . این رویداد بر اساس مدل پرش به شناسایی،ارائه راه حل ،نمونه سازی و بازاریابی ایده استارتاپی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و پاک خواهد پرداخت . مدل پرش بر اساس بررسی مدل های موجود در ایران و با توجه به ساختار و سطح بلوغ اکوسیستم ایران طراحی و اجرا میگردد و تا کنون 7 رویداد پرش به صورت مسئله محور در حوزه های تخصصی برگزار شده است .در مدل پرش با تکیه بر اصل مشتری محوری و همدلی با مشتری ابزار های لازم برای شناخت و درک عمیق از مشتری در قالب کارگاههای عملی به شرکت کنندگان آموزش داده میشود و سپس از آنها خواسته میشود تا بر اساس چالش های واقعی مشاهده شده و با استفاده از ابزار های طراحی شده در شتابدهنده پرش به ارائه راه حل های نوآورانه در حوزه مورد نظر بپردازند.تفاوت اساسی رویداد پرش با رویداد های استارتاپی مشابه کاربردی بودن خروجی ها و عملیاتی بودن کامل محصولاتی است که روند صحیح اعتبار سنجی و ایجاد را طی کرده اند . در این رویداد فرآیند طراحی ،ساخت و آزمون راه حل های نوآورانه برای چالش های صنعتی و تبدیل این راه حل ها به یک مدل کسب و کار اعتبار سنجی شده به رقابت گذاشته می شود .تیم هایی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت که هم در قالب تعریف شرکت های غزال قرار گیرند و هم در جهت رفع چالش های صنعتی و در راستای برنامه هدف گیری شده گروه شتابدهنده های صنعتی قرار گیرند

2-برنامه تحول صنعتی گروه شتابدهنده های صنعتی
برنامه اول : مدیریت و توسعه کاربرد داده در بخش های مختلف اقتصاد ایران
برنامه دوم : فناوری ها و نوآوری های حوزه لجستیک و شبکه های تامین و توزیع کالا
برنامه سوم : فناوری ها و نوآوری های حوزه معدن ،فرآوری و بهینه سازی صنایع معدنی
برنامه چهارم : فناوری ها و نوآوری های حوزه انرژی های تجدید پذیر
برنامه پنجم : فناوری ها و نوآوری های حوزه بازیافت

3-مراحل اجرايی رويداد نوآوری
رویداد نوآوری یک رویداد سه روزه است که به تجاری سازی راه حل های نوآروانه شرکت کنندگان و آمادگی آنان برای رویارویی با سرمایه گذاران واقعی کمک می نماید .در این رویداد شرکت کنندگان با صاحبان اصلی چالش های صنعتی مصاحبه های عمیق برای شناسایی و تعریف دقیق مسئله برگزار میکنند و پس از طراحی نقشه نیاز مشتری بازخورد اولیه مخاطبین خود را نسبت به صحت این نقشه دریافت می نمایند. پس از تایید نقشه،با بهره گیری از روش نوآوری باز نظام یافته، راه حل های نوآورانه برای چالش های ارائه میشود و با هدایت منتور ها راه حل ها به سمت یک طرح اولیه مفهومی جهت دهی میشوند. در نهایت راهکارهای برتر و عملیاتی تر که دارای اولویت بالاتری هستند انتخاب و فرآیند تشکیل تیم ها اجرا میشود. در ادامه تیم ها ضمن تمرین کار گروهی، بر روی نهایی سازی و ساخت نمونه اولیه واقعی از راه حل پیشنهادی خود تمرکز می نمایند . در گام بعدی این رویداد، کارگاه بازاریابی و مذاکره سرمایه گذاری برگزار خواهد شد، در این کارگاه تیم ها یاد می گیرند که چطور با کمترین هزینه محصولات اولیه خود را بازاریابی کرده و به سرمایه گذار عرضه کنند. در هر بخش از این رویداد پس از کارگاه آموزشی، در یک فضای کار اشتراکی تیم ها، با کمک منتور ها )مربیان( حاضر، به فعالیت تیمی می پردازند. در انتها و در مراسم اختتامیه، تیم ها با ارائه نتیحه فعالیت های خود و میزان تطابق آن با خواست صاحب چالش اصلی ، مورد بررسی قرار خواهند گرفت و به تیم های برتر، سرمایه دوره پیش شتابد و فرصت حضور در دوره 6 هفته ای پیش شتابدهی اعطا خواهد شد .
مدل برگزاری رویداد بر مبنای تیم سازی، شناسایی تجربه مشتری ،شناسایی نیاز و ایجاد نظام نوآوری برای ارائه راه حل مسئله و ارائه تکنیک های SMP و ENV برای طراحی نمونه اولیه و بازار یابی کارآفرینانه پارتیزانی در قالب کارگاه و آموزش های عملی و آموزش های میدانی است .

عنوان

شرح برنامه

 

 

 

روز اول رويداد

 در روز اول رویداد پرش شرکت کنندکان در بخش صبحگاهی بر اساس تیپ های شخصیتی تیم بندی شده و با استفاده از تکنیک های طراحی شده شکل گیری میشوند در ادامه با اموزش بوم تجربه مشتری شرکت کنندگان وارد محیط عملی شده و اقدام به مشاهده عمیق مشتری و ترسیم نمودار تجربه مشتریان میکنند تا بتوانند وارد تعریف مسئله شوند، و همچنین با استفاده از ابزار نوآوری نظام یافته راه کارهای مناسب برای مسائل تعریف شده بدون اقدام سعی و خطا طراحی و آزمایش اولیه میشوند تا با نیاز مشتری همخوان و همراه باشند .این عمل موجب میشود تا فرایند نوآوری کوتاه شده و از ارائه محصولات زاویه دار با خواست مشتری پیشگیری میکند

 

 

روز دوم رويداد


در روز دوم با استفاده از ابزار های لازم شامل پرینتر های سه بعدی و یا ابزار های معمول بعد از برگزاری کارگاه تفکر طراحی بر اساس نیاز و مسئله تعریف شده نمونه اولیه به صورت MVP تولیدی میشود . در این روز سعی میشود تا روش های مختلف نمونه سازی و بهره گیری از حداقل امکانات موجود محیطی برای ساخت نمونه اولیه به مخاطبان آموزش داده شود

 

 

روز سوم رويداد

در روز سوم نمونه اولیه آماده شده بر اساس نیاز سنجی و فرایند نوآوری نظام یافته به مشتریان عرضه میشود و بازخورد های لازم از مشتریان دریافت میگردد و بازاریابی پارتیزانی با استفاده از اصول نوآوری نظام یافته طراحی میشود. در انتهای روز طی مراسمی داوری هر تیم صورت میگیرد و تیم ها از نظر میزان انحراف از نیاز مشتریان رتبه بندی میگردند

 آنچه شرکت کنندگان بايد بدانند
شرکتکنندگان باید دارای توانمند یهای کار گروهی، توانمندی های تخصصی در یکی از حوزه های فنی،مدیریت و ببازاریابی و فروش باشند و ورود به رویداد منوط به تایید این توانمندی ها توسط تیم برگزاری است .
-     شما در ابتدا با ارائه راهکارهای نوآورانه سعی میکنید تا مراحل اولیه چالش را به صورت فردی طی کنید اما در ادامه باید به یک تیم ملحق شوید .
-    در زمان تشکیل تیم برای پیشبرد نمونه سازی ، باید ترکیب اعضای تیم ها به گونه ای باشد که اعضا مکمل یکدیگر بوده و از نظر تیپ ها و عملکرد تنساب داشته باشند.
-    تعداد اعضای تیم ها حداکثر 6 نفر می باشد.

 برنامه زمانبندی

روز اول 17 بهمن

عنوان

شروع

پایان

آغاز و خوش‌آمدگویی

09:00

09:30

کارگاه SWOT

09:45

10:35

بازی 1

10:35

10:45

پذیرایی

10:45

11:00

کارگاه شش کلاه تفکر

11:00

11:50

بازی 2

11:50

12:00

کارگاه MBTIو تیم سازی

12:00

12:50

بازی 3

12:50

13:00

ناهار و نماز

13:00

14:00

کارگاه بوم همدلی

14:00

14:50

بازی 4

14:50

15:00

کارگاه CXD

15:00

15:50

پذیرایی

15:50

16:00

کارگاه تفکر دریایی

16:00

17:30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز دوم 18 بهمن

عنوان

شروع

پایان

کارگاه تکنیکهای تعریف مسئله

09:00

9:50

بازی1

9:50

10:00

کارگاه تعریف مسئله

10:00

10:50

پذیرایی

10:50

11:00

کارگاه تکنیکهای حل مسئله

11:00

11:50

بازی 2

11:50

12:00

کارگاه راه حلهای ابداعی

12:00

12:50

بازی3

12:50

13:00

ناهار و نماز

13:00

14:00

کارگاه ماتریس تضاد

14:00

14:50

بازی 4

14:50

15:00

کارگاه و اصول 40 گانه نوآوری

15:00

15:50

پذیرایی

15:50

16:00

کارگاه راه حل ابدایی

16:00

17:30

 

 

 

روز سوم  19 بهمن

عنوان

شروع

پایان

کارگاه ENV/MVP

9:00

9:50

بازی 1

9:50

10:00

طراحی مقدماتی و انتخاب مواد

10:00

13:00

ناهار و نماز

13:00

14:00

کارگاه بازاریابی پارتیزانی

14:00

14:50

بازی 2

14:50

15:00

تکمیل طراحی و ساخت MVP

15:00

17:30

اختتامیه و ارائه نتایج

17:30

19:30

 

Form

 

فرم ثبت نام

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

آنچه شرکت کنندگان بايد بدانند

شرکتکنندگان باید دارای توانمند یهای کار گروهی، توانمندی های تخصصی در یکی از حوزه های فنی،مدیریت و ببازاریابی و فروش باشند و ورود به رویداد منوط به تایید این توانمندی ها توسط تیم برگزاری است .

-           شما در ابتدا با ارائه راهکارهای نوآورانه سعی میکنید تا مراحل اولیه چالش را به صورت فردی طی کنید اما در ادامه باید به یک تیم ملحق شوید .

-          در زمان تشکیل تیم برای پیشبرد نمونه سازی ، باید ترکیب اعضای تیم ها به گونه ای باشد که اعضا مکمل یکدیگر بوده و از نظر تیپ ها و عملکرد تنساب داشته باشند.

-          تعداد اعضای تیم ها حداکثر 6 نفر می باشد

دسته: اطلاعات کنفرانس
نوشته شده توسط emamian
بازدید: 11730